Sidor

onsdag 13 februari 2013

Välkommen till Anna Waterdawn!

Hej på dig, vad roligt att du hittade hit! Välkommen till bloggen om mitt liv på Star Stable Online!

Jag heter Anna Waterdawn och är en tonårig tjej som bott på Jorvik i hela mitt liv. För några år sedan föddes en liten korsningshingst hos oss, jag gav honom namnet Stormwhisper. Han förblev min och jag red in och tränade upp honom. Vid 3 års ålder var vi redan ute på tävlingsbanorna och vi har vunnit mycket tävlingar tillsammans. Stormwhisper är en korsningsvalack av raserna russ, welsh & connemara. Han är 6 år gammal och är ca 148 cm i mankhöjd. Han tävlar i både ponny & häst klasser. Han är inlärd både western och engelsk ridning, jag föredrar engelsk ridning men han tycker båda är lika roligt. Jag har även en gulorangevit kattunge som bor hos mig, han heter Nisse och han brukar följa med på äventyr, men jag är så otroligt rädd om honom och att det ska hända nåt så han är för det mesta i stallet med Siri Moonbear's hund och trallar runt. Jag bor med henne på Vingården och hennes häst heter Emberknight. Min familj bor i Moorlandstallet så jag har nära dit och kan rida dit när jag vill! Men det största som hänt i min och Stormwhispers karriär var nog när vi vann den stora och svåra terrängtävlingen i Moorland, nämligen deras Championat. Vi tränade hårt och en dag, klockan 18.00 på kvällen red vi in i full galopp i mål och vann! Det var många som gratulerade oss och vi tävlar fortfarande där och kommer alltid göra, eller vad säger du Storm? ;)



Fakta om Anna Waterdawn

Namn: Anna Waterdawn
Ålder: 1* (* = hemligt)
Utseende: Lång, blond, smal & grönögd.
Egenskaper: Envis som en åsna, schysst, awesome och SNYGG OFC

Fakta om Stormwhisper

Namn: Stormwhisper
Ålder: 6 år
Egenskaper: Envis som en åsna, söt, snäll & omtänksam
Ras: Korsning mellan russ, welsh & connemara
Färg: Svartmörkbrun



Om mig IRL

Jag heter Anna och är en tonårig tjej som bor med hela sin familj i Sverige. Jag är född här och är 100% svensk. Jag är lång & smal och har ridit i snart 5 år. Jag har haft häst i 4 år men tidigt på hösten 2012 fick vi avliva den bästa hästen nånsin, som har en enorm plats i mitt hjärta - Och kommer alltid att ha. Han heter Smokie och blev 20 år gammal. Jag saknar honom så mycket.. Vi har 2 katter IRL och dom heter Nisse och Puma! :D Jag rider på Islandshästar nu, förut var det "vanliga" hästar eller vad man ska kalla de sötisarna för. :* Jag älskar att spela! Och andra saker gillar jag också.. ;) Orkar bara inte nämna vad det är. :3



Smokie's historia

Jag lägger inte upp några bilder på Smokie då jag inte vill att någon kopierar dom.

En dag, år 1992 föddes ett helt bedårande hingstföl som fick namnet Smokie. Smokie var en korsning mellan russ, welsh och connemara. Han var väldigt mörkbrun med en söt liten stjärn i pannan. Hans svans var lång & svart med ljusbruna slingor i. Hans man var även lång den också med ljusbruna slingor. Smokie var både westernponny och en ponny som även hade engelsk inriktning, alltså både och. Han vann många dressyrtävlingar. När han var nästan 17 år gammal köpte vi honom, det var något av det bästa som hänt mig. Jag red honom nästan varje dag och en dag hoppade han över elstängslet vid paddocken och jag föll av, han hoppade ca 1m i trav! xD Ett tag senare hoppade jag 1m med honom, över ett hinder. Men en dag blev stackars Smokie halt. Vi hade två veterinärer här men de kunde inte se felet, vi fick medicin till honom men det funkade inte. Men så kom hovslagaren en dag, och så fort Smokie började skritta såg han direkt att Smokie hade fått hovsjukdomen fång. Fång uppstår när hästen får en allergisk reaktion, alltså t.ex. När de äter för mycket gräs eller något de inte tål. Han fick ha skor på frambenen och han blev bättre ett tag men blev sedan sjuk igen. Detta pågick ett tag, han blev bättre och sedan sämre.. Sista gången jag fick galoppera honom var förra året tror jag. I slutet av sommaren kom det hemska beslutet, Smokie skulle avlivas. Han blev bara 20 år.. Han skulle fyllt 21 den 1/1 - 2013. Så tidigt på morgonen, ca kl 09.00 den 3/9 - 2012, blev Smokie avlivad på grund av den satans fången och han flög upp till de evigt gröna ängarna. Nu springer han runt där, är lycklig och har inte ont längre. Han var min bästa vän, vi båda två litade på varandra till 110% och vi kommer aldrig glömma varandra. Jag var hos honom nästan varenda dag och gav honom godbitar och tog hand om honom. Jag saknar honom något så otroligt mycket och kommer alltid göra det. Jag älskar honom för evigt. Detta har jag gjort för att hedra honom. Han förtjänar detta efter allt vi två gjort mot varandra, vi har stöttat varandra och varit ledsna och glada tillsammans.. <3 Vila i Frid du söta, bästa och underbaraste Smokie. Jag älskar och saknar dig för evigt. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar